Rikolllisen hyvä kirja!
Rikollisen hyvä kirja! Peter Drucker: The Effective Executive - The Definitive Guide to Getting the Right Things Done. Harper Business. 1966. 208 sivua. Peter Druckerin kirja alkaa vaatimattomasti, kun hän korostaa vain kahta asiaa [...]
Tarinoista leimahduspisteisiin
Tarinoista leimahduspisteisiin Malcolm Gladwell: Revenge of the Tipping Point: Overstories, Superspreaders, and the Rise of Social Engineering. Little, Brown and Company. 2024. 346 sivua. Harvoin bisneskirjasta tehdään toista kierrosta, mutta Malcolm Gladwell on nyt tehnyt [...]
Historian muutos
Historian muutos Yuval Noah Harari: Nexus: A Brief History of Information Networks from the Stone Age to AI. Random House. 2024. 528 sivua. Israelilainen Yuval Noah Harari on historioitsija ja bestsellerkirjailija, joka on tarttunut mammuttimaiseen kysymykseen [...]
Parempi internet ja anteliaisuus
Parempi internet ja anteliaisuus Chris Anderson: Infectious Generosity: The Ultimate Idea Worth Spreading. Crown Publisher. 2024. 255 sivua. Chris Anderson on yksi parhaimpia Piilaakson kirjailijoita. Hän sanoitti 2000-luvun alussa kirjoillaan ”Free” ja ”The Long Tail” [...]
Olemmeko samalla aaltopituudella?
Olemmeko samalla aaltopituudella? Charles Duhigg: Supercommunicators - How to Unlock the Secret Language of Connection. Random House. 2024. 320 sivua. Charles Duhigg kuuluu amerikkalaiseen kirjaperinteeseen kuten Malcolm Gladwell tai Daniel Pink. He osaavat tarinallistaa [...]
Ostetusta kasvusta ansaittuun kasvuun
Ostetusta kasvusta ansaittuun kasvuun Kari Korkiakoski, Huomisen asiakas. Kauppakamari. 2023. 243 sivua. "Huomisen asiakas" tarjoaa asiakaskokemuksen kautta yhden näkökulman liiketoiminnan menestykseen. Kirjan pääviesti on selvä: Asiakaskokemus on tärkein tekijä yrityksen menestyksessä. Kilpailijat vievät voiton, jos he [...]